EGE DOSTLAR DERNEĞİ
  SATRANCIN PUF NOKTALARI
 

PÜF NOKTALARI

1. Taş vererek pozisyon sağlama

Fe6-a2+ Şb1xa2 Ve8-e6+   b2-b3 Kd6-a6!
Siyah, e6'daki filini a2'ye korumasız olarak sürüyor ve Şah çekiyor. Beyaz, korumasız fili tereddütsüz alıyor. Aslında, beyazın istediğini gerçekleştirmiş oluyor (Şah, mat olmak için daha müsait bir pozisyona geliyor). Beyaz'ın Şah'ı a2'deyken siyahın yapabilecek pek çok hamlesi var. Ama fazla zaman harcamamak adına Vezir'i e6'ya sürerek Şah çekiyor. Şah'ın kaçacak yeri a3, a1 ve b1 karesinden ibaret. Kaçmak yerine b2'deki piyonunu ileri sürmeyi düşünüyor. Beyaz Şah'ıyla siyahın veziri arasına piyonunu sürerek kendisini kurtarıyor. Fakat, arkadan gelen hamle güçlü. Kale a6'ya gelince yapılacak bir şey yok.

 

2. Taş vererek mat etme

  Fg2xb7 Fc8xb7 Kd1xd7 Ka1xd7
Oyun sırası beyazda. Dikkat ederseniz siyah fil, vezir ve kaleyle saldırıya geçmiş. Siyah, diğer filiyle de saldırsa beyaz mat olabilecek!

 

Beyaz ise veziriyle d7'deki piyonu Veziriyle alırsa mat edecek. Ama o piyonu hem fil hem at koruyor. Beyaz, taş feda ederek vezirine olanak sağlamak adına filiyle b7'deki piyonu alarak, güya kale istiyor!
Siyah, kalesini vermek istemediğinden, hiç kimsenin korumadığı rakip fili filiyle rahatça alıyor.
 

 

Beyazın mat edebilmesi için b8'deki at'tan da kurtulması lâzım. Bu sefer kalesini feda ederek piyonu alıp atı d7'ye cezbediyor.
 
 
Siyah, atıyla d7'deki kaleyi alarak beyazın f6daki atını istiyor.
 
 
 
 

Vf7xd7

 
Beyaz, hem c3'teki vezirin hem d7'deki atın istediği f6'daki atını kaçırmak yerine, o atını korumasız bırakarak (ama o at desteğiyle) veziriyle şah çekiyor. Siyah şahın gidebileceği hiçbir yer yok. Zafer beyazın.  

 

 

3. Panik olmaya gerek yok! Siyah tek hamlede mat eder

  Kc7-c8 Kh8xc8 d7-c8V
Beyaz vezirini kaybetmiş. a6 ve d7'deki piyonlarını sürerek vezir çıkıp siyahı mat etmeyi planlıyor.
 
 
Hamle sırası beyazda olduğundan, piyonunu vezir çıkmayı garantilemek için kalesini feda ediyor.
 
 
Siyah kalesiyle kaleyi alıyor. Beyazın vezir çıkmak için tek yapması gereken d7'deki piyonuyla c8'deki kaleyi almak.
 
 
Beyaz nihayet vezirine kavuşuyor. Fakat, vezirini hiç oynayamayacak. Çünkü, beyazın vezir çıkıp karşı tarafı mat etme planlarından korkmaya aslında gerek yok.
 
 
 
  Kc7-c8  
İsterseniz geri gidelim ve beyazın vezir çıkmak için kalesini feda ettiği pozisyona gelelim. Beyaz kalesini feda ediyor. Siyah kendinden emin bir şekilde, vezirini h5'teki filinin korumasındaki d1'e koyuyor. Beyaz kaybeder.

 

4. Şiş

Va7-e3+  Ş3-g4 Ve3-g1+
Siyah, vezirini beyazın atı ve Şah'ının arasına koyarak 2 taş birden istiyor (Şiş) ve Şah çekiyor. Beyaz, şah'ını g4'e kaçırıyor. Hatası, Şah'ını veziriyle aynı dikeye koyması. Siyah, vezirini g1'e sürerek şah çekiyor ve veziri alıyor. Gerisi kolay.
 
  Bugün 10 1 ziyaretçi burdaydı!
MySpace Codes, Myspace Generators, Myspace Graphics
 

ARAMA MOTORU

  Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol